گام 1
 وارد کنترل پنل ویندوز شوید و بر روی Category کلیک کنید.

گام 2
از منو باز شده گزینه Large Icons را انتخاب کنید تا تمامی آیکون های داخل کنترل پنل نمایش داده شوند. 

گام 3
 وارد Administrative Tools شوید و بر روی Computer Management کلیک کنید تا پنجره مربوطه برایتان باز شود.

گام 4
Storage را باز کنید و وارد گزینه (Disk Management (Local شوید.

گام 5
در این مرحله درایوی را که میخواهید آن را قسمت بندی کنید انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید،با این کاراطلاعات موجود در درایو شما از بین نخواهد رفت و فقط به میزان فضای خالی موجود در درایو میتواند فضا های جدید ایجاد کنید.همچنین اگر بخواهید یک درایو را که به آن نیازی ندارید و اطلاعاتی بر روی آن ندارید حذف و تبدیل به چند درایو کنید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Delete Volume را انتخاب کنید سپس بر روی درایو پاک شده مجدد کلیک راست کرده و گزینه New Sipmle Volume را انتخاب کرده و حجم مورد نظر برای درایو جدید را وارد کنید و از مرحله 8 به بعد را انجام دهید.

گام 6
حجم مورد نظر را در کادر نشان داده شده وارد کنید، دقت کنید که حجم بر اساس MB باید وارد شود یعنی هر گیگابایت برابر با 1024 مگابایت است،عدد دلخواه خود را بر حسب گیگ در 1024 ضرب کرده و در کادر خواسته شده وارد کنید و دکمه Shrink  را بزنید.
 
گام 7
درایو با ظرفیت مورد نظر ساخته شد، برای آنکه آنرا قابل شناسایی کنیم بر روی درایو ساخته شده راست کلیک میکنیم و گزینه New Simple Volume را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید.

گام 8
مجدد دکمه Next را بزنید و سپس نامی برای درایوی که ساخته می شود از لیست انتخاب کنید ودکمه Next را بزنید.

گام 9
در صفحه باز شده تیک گزینه Perform a quick format را زده و دکمه Next را بزنید.

گام 10
دکمه Finish را بزنید تا عملیات به پایان برسد.
 
حالا درایو مورد نظر شما ساخته شده و آماده استفاده است، در ادامه چون این درایو بعد از نصب ویندوز ساخته شده است از نظر نام گذاری درایو ها در پشت سر دیگر درایو ها نام گذاری نشده است.

تنظیم نام گذاری درایو ها 

گام 1
بر روی نام DVD-ROM راست کلیک کرده و گزینه Change Drive Letter And Patchs را انتخاب میکنیم.(این کار را اگر سیستم شما دارای 2 درایو بود برای هر 2 تکرار کنید تا نام گذاری ها به ترتیب نوع درایو گردد).

گام 2
دکمه Change را بزنید و از لیست نام ها حرف J را انتخاب کنید تا حرف E آزاد شود،سپس دکمه OK را بزنید و در پیغام ظاهر شده دکمه Yes را بزنید.

گام 3
بر روی درایوی که تازه ساخته شده است و میخواهید نام آن را با بقیه درایو ها مرتب کنیم راست کلیک کرده و Change Drive Letter And Patchs را بزنید سپس دکمه Change را زده و از لیست نام ها حرف E را انتخاب  و در آخر OK کنید.