برخی شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی، پیشتر تلاش هایی برای تحصیل کودکانی که به بیماری اوتیسم مبتلا هستند را انجام داده اند. حال اما نوبت به مایکروسافت رسیده تا در زمینه یافتن شغل نیز به این دسته از اشخاص یاری رساند. این کمپانی قصد دارد به زودی و به شکل آزمایشی، برنامه ای پیاده سازد که این دسته از بیماران بتوانند به استخدام این شرکت درآیند.

این خبر در وبلاگ مایکروسافت و توسط Mary Ellen Smith منتشر شده، وی یکی از مدیران ارشد مایکروسافت است که فرزندی مبتلا به اوتیسم و ۱۹ ساله دارد.

وی در این خصوص می گوید: «افرادی که مبتلا به بیماری اوتیسم هستند قادرند با خود نقاط قوت بسیاری را به مایکروسافت بیاورند که ما در اینجا به آنها نیاز داریم. هر شخص مبتلا به این بیماری از ویژگی های خاصی برخوردار است؛ برخی حافظه ی بسیار بالایی دارند، بعضی ها می توانند در یک موضوع دقیق شده و عمق مشکلات را بسنجند، عده ای هم استعداد ریاضی بسیار بالایی دارند. این افراد از استعدادهای بالایی برخوردارند و ما نیز می خواهیم از آنها در مایکروسافت بهره گیریم.»

در سال ۲۰۱۴، شرکت مایکروسافت درمان بیماری اوتیسم را نیز تحت پوشش بیمه کارمندانش قرار داد. (کارمندان این شرکت تحت پوشه بیمه خود مایکروسافت هستند نه سازمانی شخص ثالث.) این حرکت در نهایت موجب شد تا برخی دیگر از کمپانی های تکنولوژیک نظیر اپل، اینتل، کوالکام، سیسکو و اوراکل نیز این ایده را دنبال نمایند.

 منبع : دیجیاتو