در حالیکه شایعات اخیراً انتشار یافته حکایت از این داشتند که ممکن است یاهو به پیمان همکاری خود با مایکروسافت در زمینه جستجوهای اینترنتی خاتمه دهد، امروز هر دو کمپانی اعلام کرده اند که همکاری یاد شده تنها با ایجاد تغییراتی در برخی از جزئیاتش ادامه خواهد یافت.

دگرگونی های صورت پذیرفته نسبت به قرارداد اولیه که در سال ۲۰۰۹ منعقد شده بود به یاهو این امکان را می دهند تا در نحوه ی نمایش نتایج جستجو بهینه سازی های را صورت دهد و دیگر مایکروسافت در زمینه ی مورد بحث و بر روی پلتفرمهای موبایل و دسکتاپ انحصاری را برای خودش قائل نیست.

آنطور که از شواهد بر می آید یاهو تمایل دارد تا تجربه ی جستجو در وب سایتش را برای کاربران خود به شکلی ویژه و دلخواه سفارشی سازی کند، اما کماکان در ارائه ی نتایج از تکنولوژی ها و توانایی های جستجوگر Bing مایکروسافت کمک خواهد گرفت.

یکی دیگر از بند های قرار داد جدید نیز به یاهو اجازه می دهد در کنار تبلیغات پلتفرم Bing کمپانی ردموندی که به همراه نتایج حاصل از موتور جستجوگر آنها به نمایش در می آیند، پلتفرم تبلیغاتی مجزا برای خود داشته و آگهی هایی جداگانه را دریافت و نمایش دهد.

ماریسا مایر مدیر عامل یاهو در همین راستا ذکر کرده است که “در طی چند ماه گذشته، من و ساتیا نادلا (مدیر عامل وقت مایکروسافت) مستقیماً بر روی این توافق جدید مشغول کار بوده ایم تا یاهو بتواند تجربه ی کاربری کسب و کار جستجوی خود را بهبود بخشیده و ابداعات بیشتری را در آن ارائه نماید. اکنون فرصت هایی تازه و بدیع در پیش رویمان قرار گرفته و من به شخصه در مورد این فرصت ها بسیار هیجان زده هستم”.

منبع : دیجیاتو