کاربران نرم‌افزار ارتباطی وایبر طی روزهای گذشته با کاهش شدید سرعت این نرم‌افزار و اختلالات متعدد آن مواجه شدند. طی روزهای پایانی هفته گذشته کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی موبایل با کندی‌ نسبی مواجه شدند اما این اختلالات در نرم‌افزاری مانند وایبر به نقطه اوج خود رسیده و در نهایت شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بسیاری از کاربران این شبکه نه تنها در ارسال فایل‌های تصویری خود ناکام ماندند بلکه برای انتشار متن‌های خود نیز به سختی افتاده و در موارد متعدد پس از تلاش‌های چند باره و با ساعت‌ها وقفه موفق به انجام این کار شدند.
البته کندی و اختلال شبکه‌های ارتباطی موبایل موضوع جدیدی نیست و از زمان آغاز به کار این شبکه‌ها و گسترش آنها در میان کاربران ایرانی، چندین بار این اختلالات مشاهده و رسانه‌ای شده است اما می‌توان گفت حجم این اختلالات و دایره فراگیری آنها به شدت تعطیلات هفته گذشت نبوده است.
پیش از این از سوی مسئولان وزارت ارتباطات معمولا اینگونه اعلام می‌شد که این کندی‌ها برعهده خود شرکت ارائه کننده خدمات است و دولت در این موضوع نقشی نداشته است اما بررسی سایت رسمی وایبر نشان داد که طی روزهای گذشته این نرم‌افزار اختلالی نداشته است.
تاکنون شرکت ارتباطات زیرساخت کشور به عنوان متولی دولتی بخش زیرساخت توضیحی در این زمینه ارائه نکرده است، اما در پیگیری بیشتر این موضوع از وزارت ارتباطات، محمدرضا فرنقی زاد - مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه - گفت: در ارتباط با دسترسی مشترکان به شبکه‌های اجتماعی موبایل، وزارت ارتباطات هیچگونه تغییر و محدودیتی اعمال نکرده است.
منبع : ایتنا