گوگل در حال کار بر روی نسخه ی بتای جدید Chrome OS است و برخی قابلیت ها را در اختیار کاربرانی که از نسخه های بتای این سیستم عامل استفاده می کنند، قرار داده است.

لانچر این پلتفرم حال به شما اجازه می دهد تا به اطلاعات Google Now دسترسی بسیار آسان تری داشته باشید و آنها را در صفحه اصلی کروم بوک خود تماشا نمایید.

بروز رسانی جدید گوگل حالا برای تمام کروم بوک های این کمپانی آغاز گشته است و تغییرات ظاهری زیادی هم با آنچه در هفته های گذشته برایتان به نمایش گذاشتیم وجود ندارد.

کلیدی که شباهات بسیاری به دکمه استارت در ویندوز داشته و آغازگر بسیاری از فعالیت هاست، در گوشه سمت چپ قرار گرفته و با فشردن آن، پنجره ای باز خواهد شد که شباهت زیادی به صفحه نخست Google.com دارد. در این بخش مشخصا قسمت «جستجو» خودنمایی می کند و در بخش پایینی هم می توانید اپ هایی که اخیرا مورد استفاده قرار داده اید را ببینید.

کلید دیگری نیز وجود داشته که با فشردن آن، لیست کامل همه اپلیکیشن های موجود بر روی کروم بوک برایتان به نمایش در خواهد آمد. از سوی می توان گفت مدتی می شود که گوگل، سیستم اعلانات پلتفرم Chrome OS را با Google Now ادغام و یکپارچه نموده است؛ اما اگر از Google Now در اندروید و iOS بهره گرفته اید، می توان گفت که حال و در بروز رسانی اخیر متوجه شباهت زیاد آنها به هم خواهید شد.

تغییرات کوچک دیگری هم رخ داده اند؛ برای مثال اپلیکیشن ماشین حساب و فایل ها بازطراحی گشته اند و حالا می توان برای فایل های ZIP پسورد انتخاب کرد یا اینکه فونت مورد استفاده در این سیستم عامل هم اندکی بهتر شده و از حالت رباتیک اولیه اش خارج شده. عناصر زبان طراحی متریال گوگل نیز بیش از هر زمان دیگری به چشمتان خواهند آمد.

منبع : دیجیاتو