کمی قبل از آنکه سهام  GoPro در جولای سال ۲۰۱۴ میلادی به بازارهای بورس ارائه گردد، مدیران آن برخی از خطرات بالقوه ای که ممکن بود پیش روی سرمایه گذاران قرار داشته باشد را برایشان تشریح کردند و از رقابت شرکت هایی نظیر اپل، توانایی آن برای رسیدن به جایگاه نخست صنعت و وابستگی شدید GoPro به مدیر عامل و بنیانگذارش خبر گفتند.

این شرکت چندی پیش اعلام نمود: «موفقیت آینده اش به میزان زیادی به ادامه همکاری مدیر عامل آن یعنی نیکلاس وودمن وابسته است.» در ادامه آمده بود که «آقای وودمن در هر زمان که نیاز باشد برای خدمت آماده است و از دست دادن ایشان می تواند اثری قابل توجهی بر شرایط مالی و سود عملیاتی شرکت بگذارد.»

با در نظر داشتن این دیدگاه، شاید عجیب نباشد اگر به اطلاع تان برسانیم که این شرکت حاضر شده هر مقدار پول که لازم است را به آقای وودمند بپردازد تا مطمئن شود که او راضی است و همچنان به کارش ادامه می دهد.

براساس گزارش تازه بلومبرگ، وودمند در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۴٫۵ میلیون سهام خاص را به ارزش ۲۸۴٫۵ میلیون دلار از GoPro دریافت کرد و نام خود را به عنوان پردرآمدترین مدیر عامل در ایالات متحده آمریکا ثبت نمود.

اما این میزان در آمد آنطور که در گزارش بلومبرگ آمده به مراتب بالاتر از مدیران رقبای بالقوه این شرکت و غول های فناوری دنیا از جمله تیم کوک مدیر عامل اپل است که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۶۵ میلیون دلار را دریافت کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که قبلا دن پرایس بنیانگذار Gravity Payments با اعلام تصمیمش برای کم کردن حقوق خود و رساندن حداقل دستمزد کارکنانش به رقم ۷۰ هزار در سال خبر ساز شد و مناقشات تازه ای را بر سر ساختار پرداخت شرکت ها به وجود آورد.

اما این مساله برای GoPro کمترین اهمیت را دارد چراکه بسیاری از کارکنان این شرکت هم اکنون حقوق سالانه ای برابر با ۱۰۰ هزار دلار را دریافت می کنند و در مواقعی هم که سهام شرکت به صورت عمومی عرضه می شود، تعدادی سهم را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

بنابراین مادامی که پای سهامداران به میان است احتمال پرداخت چنین حقوقی به وودمن کار چندان بی فایده ای هم به نظر نمی رسد.

منبع : دیجیاتو