۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا ویندوز10 برای کاربران ویندوزهای کپی رایگان است؟ پاسخ مایکروسافت را بخوانید

اوایل ژانویه خبری در رویترز مخابره شد مبنی بر اینکه کاربران غیر قانونی و کپی کننده ویندوز 7 و 8 نیز می‌توانند سیستم‌عامل خود را به ویندوز 10 به صورت رایگان ارتقاء دهند.

 «تری مایرسون» در وبلاگ خود دراین مورد با صراحت اعلام کرده که ویندوز 10 را کاربرانی که ویندوز قانونی 7 و 8 دارند می‌توانند به‌روزرسانی رایگان کنند. از سوی دیگر وی با آوردن جمله دو پهلوی دیگری اعلام کرده که کاربرانی که ویندوز غیرقانونی دارند (Non-Genuine) نمی‌توانند ویندوز قانونی 10 داشته باشند. کارشناسان این جمله آخر را چنین تفسیر کرده‌اند که کاربران غیرقانونی هم می‌توانند ویندوز 10 داشته باشند اما نسخه غیرقانونی(Non-Genuine) آن را!

بنابراین کاربرانی که ویندوز قانونی 7 و 8 و ویندوز فون 8.1 دارند در سال اول عرضه ویندوز 10 می‌توانند این نسخه را رایگان دریافت کنند اما این امکان برای کاربران کپی کار ممکن نیست، مگر اینکه از راهی غیر از Genuine version ویندوز 10 را به دست آورند.

درنهایت ویندوز 10 نیز برای کاربران کپی کار مهیا خواهد بود منتها نه مانند کاربران قانونی آن!

منبع : خبرآنلاین

۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۴۰۵

دستبند WellBe حضور افراد مزاحم در اطراف شما را تشخیص می دهد

دستبندهای هوشمند کارهای زیادی انجام می دهند، اما تا به حال شنیده اید که یکی از آنها بتواند حضور افراد مزاحم در اطرافتان را تشخیص دهد؟ دستبند WellBe از پس این کار بر می آید.

هدف واقعی دسبتند WellBe این است که وقتی استرس دارید، ضربان قلب شما را اندازه گرفته و به شما هشدار دهد. وقتی که در شرایط تنش زا قرار می گیرید (مثلا هنگامی که کسی مزاحم خلوتتان می شود)، از طریق اپلیکیشن مخصوص این دستبند، زنگ هشدار موبایل شما به صدا در خواهد آمد و در همین شرایط، اپ WellBe تکنیک هایی همچون تنفس عمیق را برای بازیابی آرامش به شما پیشنهاد می کند.

بنابرگفته سازندگان، اپلیکیشن WellBe قادر است ضربان قلبتان را قبل و بعد از ورزش ثبت کند، و طبق موقعیتی که دارید به شما تکنیک هایی برای یافتن دوباره آرامش توصیه کند.

نکته جالب در مورد دستبند WellBe، جنس آن است که از چوب پنبه ساخته شده، بنابراین با دستبند بسیار سبک و راحتی در دست مواجه خواهید بود.

مطمئنا دریافت هشدار در زمان استرس، نمی تواند بهترین راه برای رسیدن شما به آرامش باشد، اما برای یک بار تجربه شاید ارزشش را داشته باشد. دستبند WellBe در حال حاضر با قیمت ۹۹ دلار پیش فروش می گردد.

منبع : دیجیاتو

۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۵۱۱

گوگل می گوید در ۱۰ کشور میزان جستجوهای موبایلی از جستجوهای مبتنی بر دسکتاپ پیشی گرفته اند

گوگل طی ماه های اخیر نشان داده بیش از هر زمان دیگری به خدمات جستجوی موبایلی خود و تقاضاهای کاربران آن توجه دارد و ظاهراً این اتفاق چندان هم بی دلیل نیست.

شرکت مذکور به تازگی تائید کرده که در ۱۰ کشور از جمله آمریکا و ژاپن تعداد جستجو های صورت پذیرفته از طریق تلفن های هوشمند بر مجموع جستجوهای کاربران به وسیله کامپیوترهای دسکتاپ پیشی گرفته است.

ادامه مطلب...
۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۴۴۰

مایکروسافت بابت هک کردن مرورگر اسپارتان به شما پول پرداخت می‌کند

پروژه اسپارتان مرورگر جدید مایکروسافت است که همراه با ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. انتظار داریم که این مرورگر از نظر مشکلات نرم افزاری تقریبا موردی نداشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها می‌خواهند قبل از ارایه نسخه نهایی، اسپارتان را از هر نظر بی نقص کنند. مایکروسافت به تازگی خبری منتشر کرده و طی آن اعلام شده، به هرکسی که بتواند مرورگر جدید این شرکت را هک کند، پول نقد پرداخت می‌شود.
ادامه مطلب...
۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۴۹۸

گوگل در سال گذشته بالغ بر ۱۰۹ میلیون دلار به اریک اشمیت پرداخت کرده است

بر اساس مدارکی که به تازگی منتشر شده، مشخص گشته که گوگل در سال گذشته بالغ بر ۱۰۹ میلیون دلار را به اریک اشمیت پرداخت کرده است. اشمیت هم اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره در گوگل مشغول به فعالیت است.

نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار از این رقم در قالب سهام به اشمیت پرداخت شده است. رئیس هیئت مدیره گوگل پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۹۴ میلیون دلار را در قالب سهام از شرکت دریافت کرده بود. در آن زمان اشمیت صندلی مدیرعاملی خود را به لری پیج تحویل داده بود و گوگل قصد داشت بدین شکل از زحمات او به عنوان مدیرعامل قدردانی به عمل آورد.

البته ۱۰۰ میلیون دلار سهام، تنها بخشی از دریافتی آقای اشمیت از گوگل است. اریک در سال گذشته ۱.۲۵ میلیون دلار حقوق دریافت کرده و همچنین ۶ میلیون دلار پاداش را نیز روانه حساب های خود کرده است.

به گفته نشریه Forbes، اشمیت ۵۹ ساله در حال حاضر یکی از ثروتمند ترین مردان دنیا به شمار می رود و از سرمایه ای ۹ میلیارد دلاری برخوردار است. اشمیت از سال ۲۰۰۱ در به عنوان مدیرعامل در گوگل مشغول به کار است و اکثر ثروت خود را نیز از طریق همین شرکت به دست آورده است.

جالب است بدانید که دریافتی سرگی برین و لری پیج، مؤسسین گوگل، در سال گذشته تنها نفری ۱ دلار بوده است.

منبع : دیجیاتو

۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۴۰۵

آموزش : چگونه اطلاعات روی فلش یا هارد را پیش از فروش به طور کامل پاک کنیم؟

زمانی که می‌خواهید دستگاهی را بفروشید، اگر این دستگاه قادر به ذخیره اطلاعات بوده است، حتما مطمئن شوید که اطلاعات روی آن را به طور کامل پاک کرده‌اید چرا که بازگردانی اطلاعات پاک شده از هر دستگاهی ممکن است و می‌توان گفت که معمولا اطلاعات به طور کل از دستگاه‌ها پاک نمی‌شود.

در ادامه مطلب به روش‌های پاک کردن امن اطلاعات از دستگاه‌های ذخیره کننده آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب...
۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۶۵۹

تغییرات در فید خبری فیس بوک برای نمایش هر چه بیشتر پست‌ دوستان

دنبال کردن انواع صفحه‌ها در فیس‌‌بوک فید خبری بلندبالایی را در حساب کاربری فیس‌بوک برای کاربران رقم می‌زند، از این‌رو بعضا کاربران از فلسفه‌ی اصلی این شبکه‌ی اجتماعی که ارتباط با دوستان است، غافل می‌شوند. حال فیس‌بوک با بهبود فید، در نظر دارد تا این وضعیت را بهتر کند.

در صورتی که پست‌های دوستانتان در میان فید خبری حساب کاربری فیس‌بوک گم می‌شود، پس بهتر است بدانید که بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان درصدد تغییر شرایط است. براساس اطلاعات منتشر شده، فیس‌بوک در نظر دارد تا پست‌هایی را که مستقیما توسط دوستان به اشتراک گذاشته می‌شود، در قسمت‌های بالایی فیدخبری نمایش دهد تا همیشه در دسترس باشند.

با ایجاد چنین قابلیتی از این پس می‌توان پست‌های ارسال شده توسط دوستان را که شامل تصاویر، ویدئوها و انواع مطالب است، در بالای فیدخبری دید. فیس‌بوک همچنین قابلیتی را که اجازه‌ی قرارگرفتن چندین پست از یک طرف را پشت سرهم نمی‌داد، برداشته است. این کمپانی در پی آن است تا ارتباط بین کاربران را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

منبع : زومیت
۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۴۴۸

بررسی : آیا ایمیل تا سال ۲۰۲۰ منسوخ خواهد شد؟

ارتباطات آنلاین تا ۵ سال آینده به چه شکل در خواهند آمد؟ آیا همچنان مجبور خواهیم بود در میان انبوهی از ایمیل های غیر ضروری، به دنبال یک نامه الکتریکی کاری مهم بگردیم؟ یا جنگی چند ساعته را برای پاک کردن ایمیل های بی فایده آغاز کنیم؟

ادامه مطلب...
۰۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قناعی  | بازدید:۵۵۴