مایکروسافت با ویندوز 10 و هولو لنز رقیب جدی برای سایرین.

هنوز چندی نیست که از کنفرانس مایکروسافت می گذرد که بحث ها در رابطه با ویندوز 10 و تکنولوژی تازه معرفی شده هلو لنز زیاد است.

اما کارشناسان به موفقیت ویندوز 10 و هم چنین هلولنز امیدوار هستند.

مایکروسافت با معرفی ویندوز 10 گامی بزرگ در رابطه با سیستم عامل ها برداشته است ، ویندوزی که نه تنها برای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد بلکه برای همه پلتفرم ها اعم از رومیزی ، تبلت و گوشی و لمسی و غیر لمسی محسوب می شود.

یعنی یک ویندوز برای همه ، که این می تونه شعار خوبی برای معرفی این ویندوز باشه.

از طرفی دیگر در کنفرانس مایکروسافت تکنولوژی دیگری با نام هلو معرفی شده که یک عینک واقعیت افزوده است که میتوان بااستفاده از آن بدون نیاز به صفحات نمایش و تنها با این عینک با دیگران ارتباط صوتی و تصویری برقرار کرد ، کار پروژه های گروهی را به وسیله دوستان و کارهای بسیاری دیگری انجام داد.

اما شاید برای اینکه سال 2015 تبدیل به سال مایکروسافت شود چیزهای بیشتری از ویندوز 10 و هولولنز وجود داشته باشد. برای همین ساتیا نادلا مدیرعاملی که از یکسال پیش زمام امور مایکروسافت را در دست گرفته علاوه بر موارد اشاره شده کارهای دیگری از جمله خریداری استارت اپ های موفق چند سال اخیر و از همه مهمتر اقدام به تولید برنامه برای سیستم عامل های IOS و اندروید کرده است تا شاید بتواند علاوه بر کاربران ویندوز و ویندوز فون کاربران دیگر را هم به سمت مایکروسافت بکشد.

این شاید دلایلی باشد برای اینکه مایکروسافت با مدیریت ساتیا نادلا بخواهد سال 2015 را به نام مایکروسافت سند بزند تا حساب کار دست گوگل و اپل بیاید.

نویسنده : محمد قناعی