گوگل طی ماه های اخیر نشان داده بیش از هر زمان دیگری به خدمات جستجوی موبایلی خود و تقاضاهای کاربران آن توجه دارد و ظاهراً این اتفاق چندان هم بی دلیل نیست.

شرکت مذکور به تازگی تائید کرده که در ۱۰ کشور از جمله آمریکا و ژاپن تعداد جستجو های صورت پذیرفته از طریق تلفن های هوشمند بر مجموع جستجوهای کاربران به وسیله کامپیوترهای دسکتاپ پیشی گرفته است.

در همین راستا گوگل به وب سایت Search Engine Land گفته است که آمارها نشان می دهند کاربران به شکل واضحی جستجو از طریق موبایل را بر جستجو از طریق کامپیوترهای دسکتاپ و یا تبلت ترجیح می دهند، البته این شرکت نامی از هشت کشور دیگر که شرایط یاد شده در آنها ایجاد گشته نبرده و حتی توضیحی در مورد وضعیت جهانی موضوع مورد بحث نیز نداده است.

این آمار و ارقام جدید سبب شده اند تا ساکنین مانتین ویو برای موبایل ها به جای تبلیغات متنی مرسوم خود، یک فرمت تبلیغاتی تازه را آماده سازی نمایند تا از این طریق کاربران را بیشتر از گذشته به استفاده از این آگهی ها ترغیب نموده و در نهایت درآمد بهتری کسب کنند.

ناگفته نماند ماه گذشته نیز گوگل اعلام کرد الگوریتم جستجوی خود را دچار تغییراتی نموده و از این پس در نتایج جستجوهای صورت گرفته از طریق تلفن های هوشمند برای سایت هایی که دارای رابط کاربری مناسب موبایل هستند اولویت بیشتری قائل می گردد و آنها را در جایگاه بهتری نمایش می دهد.

این شرکت حتی ابزاری را نیز منتشر کرد که توسعه دهندگان می توانستند از طریق آن میزان سازگاری سایت های مختلف با اسمارت فون ها را بررسی و سپس نسبت به بهبودشان اقدام نمایند.

ظاهراً پیغام گوگل در این زمینه واضح است، اگر برای موبایل ها سایتی را طراحی نمی کنید پس جایی هم در بین نتایج جستجوی صورت گرفته از طریق این ابزارها نخواهید داشت.

منبع : دیجیاتو