پروژه اسپارتان مرورگر جدید مایکروسافت است که همراه با ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد. انتظار داریم که این مرورگر از نظر مشکلات نرم افزاری تقریبا موردی نداشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها می‌خواهند قبل از ارایه نسخه نهایی، اسپارتان را از هر نظر بی نقص کنند. مایکروسافت به تازگی خبری منتشر کرده و طی آن اعلام شده، به هرکسی که بتواند مرورگر جدید این شرکت را هک کند، پول نقد پرداخت می‌شود.

هرچند که هنوز تا ارایه نسخه نهایی این مرورگر فاصله داریم، اما مایکروسافت همان‌طور که اشاره شد، تصمیم دارد تا اسپارتان را بدون اشکالات نرم افزاری و امنیتی در اختیار کاربران قرار دهد. بالاترین مبلغی که شرکت مورد بحث برای کشف باگ‌های مرورگر یاد شده پرداخت می‌کند، ۱۵۰۰۰ دلار است و فقط به هکرهایی داده می‌شود که بتوانند از راه دور کدهای مورد نظر را در آن تغییر دهند.

کمترین میزان پرداختی نیز ۵۰۰ دلار است و به کسانی که مشکلاتی از نوع ASLR کشف کنند پرداخت می‌گردد. این برنامه از تاریخ ۲۲ آوریل تا ۲۲ ژوئن برگزار خواهد شد، و اگر شما هم فکر می‌کنید قادر به کشف باگ‌ در اسپارتان هستید، بد نیست دست بکار شوید و ببینید که آیا در نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ می‌توانید آن را هک کنید یا خیر.

دوره تعیین شده برای برنامه کشف باگ‌های مرورگر مورد اشاره، به نحوی تعیین شده که در ماه ژولای، یعنی زمان ارایه نسخه نهایی ویندوز ۱۰، تمام موارد کشف شده برطرف شوند. البته این تاریخ بر اساس گفته‌های شرکت AMD بیان شده و هنوز به طور رسمی از سوی مایکروسافت تایید نگردیده است. در کل می‌توان این اقدام مایکروسافت را یک قدم مثبت برای مشتریانی دانست که قصد دارند از ویندوز ۱۰ و مرورگر اسپارتان استفاده کنند.

منبع : آی تی رسان