امروز در خبرها داشتیم که یاهو در فکر تعامل با توسعه دهندگان برنامه های موبایلی می باشد و به همین دلیل اولین کنفرانس خود را در رابطه با این موضوع برگزار کرد.

از سالی که خانم مریسا مایر (2012) در راس امور یاهو قرار گرفته ، سعی داشته این شرکت را به روزهای خوب گذشته برگردونه ، وی که قبلا سابقه کار در گوگل را داشته و پروژه های موفقی همچون گوگل مپ و جیمیل رو در کارنامه داره به روابط رسانه ای و عمومی بسیار عالی مشهور است.

در کنفرانس مذکور اعلام شد که توسعه دهندگان می توانند از امکانات یاهو در پروژه های خود استفاده کنند و خانم مایر اعلام داشت : " ما اپ های عالی شمارو به اپ های عالی و پولساز تبدیل خواهیم کرد".

هرچند به نظر میرسه که برای ورود به این عرصه در حالی که غول های نرم افزاری خیلی پیش تر وارد این عرصه شده و به نوعی بازارها در این زمینه رو مال خود کرده اند دیر شده باشد اما یاهو امیدوار است که این حرکت هرچند دیر به موفقیت این شرکت بیانجامد.

شرکت یاهو که چندین سال پیش تقریبا حرف اول را در حوزه ی وب و اینترنت می زد ، مدتیست که دیگر خبری از این شرکت در راس اخبار نیست.

سرویس یاهو مسنجر که تقریبا با وجود نرم افزارهای ارتباطی دیگر به فراموشی سپرده شده و سرویس ایمیل این شرکت هم با وجود ظهور جیمیل دیگر طرفداران گذشته را ندارد.

اما اگر یاهو بتواند برروی بخش سرویس ایمیل خود متمرکز شده و با تقویت این سرویس و هم چنین یاهو مسنجر می تواند به روزهای اوج خود بازگردد و هم چنان در راس اکثریت اخبار قرار گیرد.

باید نشست و دید که خانم مایر و شرکت یاهو چقدر می توانند طرفداران خود را به موفقیت در آینده امیدوار کنند.

نویسنده : محمد قناعی